Barion Pixel

Tesztnapló: Peugeot 308 GT Pack HYbrid 225 – Zöld erdőben jártam

A Peugeot 308 GT könnyen felismerhető a 3D hatású hűtőmaszkról, az első sárvédőkre tett pajzs alakú emblémákról és a 18 colos alufelnikről
2024. június 20.
aron

Peugeot 308 nevében a GT a legmagasabb felszereltséget és nem a sportváltozatot jelöli.

 

Peugeot 308 GT Pack HYbrid 225: Látványos és felármentes ez a zöld szín, az utcán nagyon megnézik
Peugeot 308 GT Pack HYbrid 225: Látványos és felármentes ez a zöld szín, az utcán nagyon megnézik

Karosszéria, utastér

A Peugeot 308 GT könnyen felismerhető a 3D hatású hűtőmaszkról, az első sárvédőkre tett pajzs alakú emblémákról és a 18 colos alufelnikről. Az alapáron adott Mátrix-LED fényszórók is keskenyebbek, mint az olcsóbb 308-asok ECO-LED fényszórói. Belül a combtámasznál is állítható vezetőülés, valamint a 3D megjelenést is tudó műszeregység emelhető ki az idén tavasszal próbált Allure kivitelhez képest. A kijelzők ugyanúgy 10,0 colosak, az i-toggle felület jól használható, az infotainment menüje gyorsabb és áttekinthetőbb, mint korábban, de apró szoftveres döccenők még akadnak. A kilátás csak oldalirányban jó, a pedálrend a magasan álló fék miatt nem hibátlan, de dicsérhetők az ülések, elöl bő a hely, a vezetői pozíció hosszú távon is kényelmes.

A kormányoszlop tág határok között állítható, az apró volán már fűthető, helyes ülésbeállítással a fölé emelt műszeregység problémamentesen olvasható. A kacattartók száma és mérete elegendő. A 308-as hátul sem szűk, tágasabb, mint elődje volt, de a kialakítás látens sugallja, hogy ketten vállalkozzanak hosszabb utakra: az ülőlap két személyre formázott, a szellőzőkonzol belóg a lábtérbe, így középen nem ideális a helyzet. A hibrid csomagtere kisebb, mint a nem villamosított 308-asoké, itt 361-1253 l-es, ugyanúgy 690 mm magas rakodóperemmel, 60:40 arányban osztott és dönthető hátsó üléstámlákkal.

 

BYD DOLPHIN

Érdekes és jó anyagból épített az i-Cockpit pult, a 10,0 colos képernyők alapból járnak
Érdekes és jó anyagból épített az i-Cockpit pult, a 10,0 colos képernyők alapból járnak

 

Megérik a pluszkiadást az AGR ülések. A 308-as hátul is kényelmes, de nem a kategória legtágasabbja
Megérik a pluszkiadást az AGR ülések. A 308-as hátul is kényelmes, de nem a kategória legtágasabbja

Motor, erőátvitel

A hajtáslánc megegyezik az Opel Astráéval, annyi különbséggel, hogy a Peugeot GT-ben 150 helyett 180 LE-s ugyanaz a turbós, 1,6-os benzines (van ilyen Astra is, a neve GSe). A villanymotor 110 LE-s, az akku 12,4 kWh-s, a rendszer teljesítménye 225 LE és ehhez 360 Nm nyomaték társul, ami nyolcfokozatú, bolygóműves automata váltón át jut az első kerekekre. A fedélzeti töltő alapból 3,7 kW-os, a 7,4 kW-ost külön kell megvenni, gyorstöltés (CCS) nincs, a menüben beállítható a menet közbeni töltés (a benzines segítségével), valamint az energiatárolás (10 vagy 20 km). A tölthető hibrid rendszer működése megegyezik az Astráéval, tisztán villannyal 42 és 47 km közötti távokat tettünk meg, lemerült akkuval hibridként közlekedtünk, s a teszt végén 6,2 l/100 km-es fogyasztást mértünk.

 

Kisebb a csomagtartó, mint a belsőégésű motorral szerelt változatokban. A töltőkábel külön táskában tárolható
Kisebb a csomagtartó, mint a belsőégésű motorral szerelt változatokban. A töltőkábel külön táskában tárolható

Vezetés, menettulajdonságok

Hiába a nagyobb összteljesítmény, statisztikai értékű a 235 km/h-s végsebesség a 180 LE-s változat 225 km/órájához képest, a gyorsulás, a rugalmasság és a vezethetőség között pedig a gyakorlatban, utcai körülmények között nincs szóra érdemes különbség. A 17 helyett 18 colos felnikkel adott GT érzékenyebb a kátyúkra, de összességében kellemes rugózási komforttal, pontosan irányítva vezethető – a kis kormány a két végpont között 2,9-et fordul. A fékerő adagolása nem tetszett, a nyomáspont alacsony tempónál bizonytalan; van külön B üzemmód, városban könnyű hozzászokni, de egypedálos vezetéshez elegendő motorféket nem ad. A zajok nem zavarók.

BYD DOLPHIN

 

Berácsozták a krómozott kipufogóvégeket, egyik sem igazi. A rakodóperem 690 mm magas
Berácsozták a krómozott kipufogóvégeket, egyik sem igazi. A rakodóperem 690 mm magas

Felszereltség

A GT-nél nincs feljebb, illetve mégis, mert a 308-nál minden komfortszint megfejelhető egy 900 ezer forintos Pack csomaggal. Amivel itt gyémántcsiszolt felületű alufelniket, 360 fokos kamerát, elektromosan állítható, fűthető és masszázsfunkciós AGR első üléseket, Focal hifit és a sáv közepén tartó asszisztenst kapunk, végösszegként 17,4 millió forintért.

Összegzés

Ha nem használjuk ki a tölthető hibrid rendszer előnyeit, akkor a GT-vel sok pénzt dobunk ki az ablakon. Tény, hogy a 130 LE-s benzines erőtartaléka szerényebb, de nem fogyaszt számottevően többet és már közepes Allure szinten is minden lényeges kényelmi, valamint biztonsági holmit megad. Ennyi a zöld rendszámos ingyen parkolással (ahol még lehet) sokára jön vissza.

– bubach –

 

A Peugeot 308 GT műszaki adatai

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 77,0 x 85,8 mm. Teljesítmény: 180 LE/133 kW (6000/min). Nyomaték: 250 Nm (1750/min). Villanymotor teljesítménye: 110 LE/81 kW (2500/min). Nyomaték: 320 Nm (500-2500/min). Rendszerteljesítmény: 225 LE/165 kW. Rendszer legnagyobb nyomatéka: 360 Nm. Akkumulátor kapacitása: 12,4 kWh. Nyolcfokozatú automata váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 361-1253 l. Üzemanyagtartály: 42 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4368x1852x1444 mm. Tengelytáv: 2675 mm. Gumiméret: 225/40 R18. Saját tömeg: 1633 kg-tól. Gyorsulás (0-100 km/h): 7,5 s. Végsebesség 235 km/h. Végsebesség elektromos üzemben: 135 km/h. Vegyes fogyasztás (WLTP): 1,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km. CO2 (WLTP): 27 g/km. Elektromos hatótáv (gyári): 59 km. Általános garancia: 5 év vagy 100 000 km. Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 15 000 km/évente.

Előnyei

  • Helykínálat
  •  Kényelmes első ülések
  • Általánosan jó minőség
  • Felszereltség
  • Menetteljesítmények
  • Csendes működés

Hátrányai

  • Kilátás
  • Infotainment bakik
  • Fékerő adagolhatósága
  • Üzemmódok közötti átmenet
  • Lassú töltés
  • Ár

 

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek