Barion Pixel

Tesztnapló: DS 7 E-Tense 4×4 300 Performance Line+ – Élharcos

Megváltozott név, átrajzolt frontrész, nagyobb kapacitású akku és frissített infotainment jellem­zi a megújult DS 7-est.
2025. április 25.
admin

A megújult DS 7-est megváltozott név, átrajzolt frontrész, nagyobb kapacitású akku és frissített infotainment jellem­zi.

 

A DS 7 menetfényei különlegesek, a hűtőmaszk letisztultabb, mint korábban, a fekete díszítés a Performance Line privilégiuma
A DS 7 menetfényei különlegesek, a hűtőmaszk letisztultabb, mint korábban, a fekete díszítés a Performance Line privilégiuma

Karosszéria, utastér

A típusnévből kikerült a Crossback, már csak számjelzéseket használnak a franciák, a 7-es a legnagyobb SUV. Igazítottak a hűtőmaszkon, a Performance Line díszítése krómozás helyett fekete, a korábban is különleges hatású menetfény legyezőszerű dizájnt kapott (DS Light Veil). Alapáron 19 colos alufelnik járnak. Az ajtók szélesre tárhatók, beszállni könnyű, az üléspozíció magas.

 

Szerethető a puha Alcantara. A középre tett B.R.M. óra alatt a startstop gombja, amit hosszan kell nyomni. A képernyők 12,3 colosak
Szerethető a puha Alcantara. A középre tett B.R.M. óra alatt a startstop gombja, amit hosszan kell nyomni. A képernyők 12,3 colosak

A kilátás minden irányban körülményes, az oldalkamerák nélkül dolgozó álpanoráma nézet elindulásnál élőkép helyett vaknézettel bosszant – a valódi 360 fokos kamera feláras. A fűthető, masszírozó első ülések hosszabb távon is kényeztetők, az állítási tartomány bő, a pedálrend jó, a tökéletes vezetői pozíció belövését a tengelyirányban keveset mozgó kormányoszlop hiúsítja meg. Igazi kényeztetés a Performance Line-hoz járó Alcantara kárpit, mert a puha, kellemes tapintású és tükröződéstől mentes anyagból bőven jutott a pultra, az ajtókra és a középkonzolra is, a fekete szín pedig nem kényes.

BYD DOLPHIN

 

A DS 7 ülései kényelmesek, egyedül hátul, a középső utasnak kell kompromisszumot kötni
A DS 7 ülései kényelmesek, egyedül hátul, a középső utasnak kell kompromisszumot kötni

Műtárgynak beillő B.R.M. órájával, fémhatású kapcsolóival, gombjaival a DS próbál elkülönülni a versenytársaitól, egyedül a középre tett ablakemelőket nehéz megszokni, a többi huncutság nem okoz kellemetlenséget a napi használat során. A vezető előtti panel és az infotainment képernyője egyaránt 12,3 colos, utóbbin már az új menü fut, ami a korábbinál gyorsabban, ügyesebben használható. Kapunk elegendő kacattartót, nagy a kesztyűtartó, a középső kartámasz fedele okosan, osztottan nyílik. Az anyag- és összeszerelési minőség általánosan dicsérhető, pontatlan illesztésekkel, zörgésekkel nem bosszant a 7-es. Hátul teljesen sík a padló, a középső utast azonban zavarja a lába közé belógó konzol; a széleken nincs gond, a helykínálat hozza az elvárt kötelezőt. A csomagtartó 555–1752 l-es, előbbi érték a mindenféle rekeszekkel, álpadlóval együtt értendő.

Motor, erőátvitel

Az egyetlen dízel (130 LE) mellett benzines DS 7 már csak tölthető hibridként létezik, mind ugyanazzal a nyolcfokozatú automatával és turbós 1,6-ossal, de háromféle (225, 300, 360 LE-s) teljesítménnyel. A két erősebbhez alap a hátsó tengely villanymotoros hajtása (4×4). A beindításhoz és a leállításhoz hosszan kell nyomni a startstop cirádás és piros fénnyel pulzáló gombját, a tervezők sajnos félreértették a feladatot.

 

BYD DOLPHIN

Kiviteltől függően 180 vagy 200 LE-t tud a turbós 1,6-os benzines. A villanymotorok 110 és 113 LE teljesítményűek
Kiviteltől függően 180 vagy 200 LE-t tud a turbós 1,6-os benzines. A villanymotorok 110 és 113 LE teljesítményűek

Az autó mindig villannyal indul, a korábbinál nagyobb, 14,2 kWh-s akkut teljesen lemeríteni nem lehet, hiszen, ha vége a tisztán elektromos működésnek – ami nálunk 49 km-en át tartott –, a rendszer automatikusan hibrid üzemre vált. Az átmenetek szerintünk finomabbak, mint az elődben voltak, ugyanakkor még mindig vannak sokkal jobb hibridek a piacon. A katalógusban olvasható „PR fogyasztáshoz” rendszeres töltésre van szükség, ami a 7,4 kW-os fedélzeti töltővel cirka 2 óra, otthoni hálózatról pedig 4-7 óra, tehát a napi szintű villanyautós
használathoz sem kell drága Wallbox-ra költeni, megteszi a sima konnektor is. Mivel próbálgattuk a benzinmotorral történő saját töltést, illetve energiatartalékolást, ez érződött a 7,9 l-re felugró vegyes fogyasztáson, míg a teljes tesztet 5,1 l-rel zártuk.

Vezetés, menettulajdonságok

A 300 LE-s motorhoz már dukál az útfelületet kamerával pásztázó és a csillapítást ennek alapján állító DS Active Scan felfüggesztés, de őszintén szólva lehet e nélkül is élni. Fontosabb, hogy a jól eltalált rugózással a gördülés alapvetően komfortos, a 19 colos alufelniknél nem kell nagyobb (van még 20-as és 21-es garnitúra is), míg határhelyzetben alulkormányzottan viselkedik a DS, ami könnyen uralható.

Mivel a motor csendes, villannyal haladva pedig még kevesebb a zavaró tényező, nagyobb szerephez jut a szél- és a gördülési zaj, ami autópályán szerintünk kicsit magasabb a kelleténél. Az irányítás pontos, de a végállások között hármat forduló kormány nem közvetlen, a fék nyomáspontja bizonytalan, az erő nem adagolható lineárisan, ám ez szinte minden „villanyfékes” autóra igaz. A B üzemmód városban segít, de nem ad egypedálos használatot. Auto Hold nincs.

A DS 7 felszereltsége

Egy szinttel feljebb is emelhető az álpadló, az üléstámlák 60:40 arányban osztva dönthetők
Egy szinttel feljebb is emelhető az álpadló, az üléstámlák 60:40 arányban osztva dönthetők

A Performance Line a hatlépcsős kínálat másodikja, de a Line+ a 650 ezer forintos többletköltségért Pixel LED fényszókat, tolatókamerát, elektromosan állítható első üléseket és tetősíneket ad, továbbá számos extra (pl. Focal Electra hifi, éjjellátó, vezeték nélküli telefontöltő, nyitható üvegtető, háromzónás légkondi) elérhetőségét is.

Összegzés

A frissítéssel a DS 7 igazából előnyére változott a minden szempontból jobb infotainment rendszerrel és a nagyobb kapacitású akkumulátorral. Az egyedi stílus nem rontja a használhatóságot, így aki szeretne a tömegből kitűnni, vagy inkább a populárisabb márkáktól elkülönülni, bátran tegyen egy próbát a francia modellel.

 

Hátul is érdekesek a lámpák, a kasztnit alul és a kerékíveknél műanyagok védik. Az ajtók takarják a küszöböket
Hátul is érdekesek a lámpák, a kasztnit alul és a kerékíveknél műanyagok védik. Az ajtók takarják a küszöböket

A DS 7 műszaki adatai

Soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 77,0×85,0 mm. Teljesítmény: 200 LE/147 kW (6000/min). Nyomaték: 300 Nm (3000/min). Első villanymotor teljesítménye, nyomatéka: 110 LE/81 kW, 320 Nm. Hátsó villanymotor teljesítménye, nyomatéka: 113 LE/83 kW, 166 Nm. Rendszer teljesítménye, nyomatéka: 300 LE/220 kW, 520 Nm. Akkumulátor szerkezete, kapacitása: lítium-ion, 14,2 kWh. Nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés, adaptív csillapítás. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 555–1752 l. Üzemanyagtartály: 43 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4593x1906x1625 mm. Tengelytáv: 2738 mm. Gumiméret: 235/50 R19. Saját tömeg: 1836 kg-tól. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,9 s. Végsebesség 235 km/h. Végsebesség elektromos üzemben: 135 km/h. Vegyes fogyasztás: 1,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km. CO2: 27 g/km. Hatótáv (EV, gyári): 63 km. Általános garancia: 3 év (meghosszabbítható). Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 20 000 km/1 év.
Ára: 22 590 000 Ft

Előnyei

– Könnyű beszállás
– Kényelmes ülések
– Általánosan jó minőség
– Felszereltség
– Utazási komfort
– Pedálrend
– Csendes üzem

Hátrányai

– Kilátás
– Hibrid működés
– Hosszú startstop (gomb)
– Kamu panorámanézet (kamera)

TA

Megjelent: Az Autó 2023/8.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

Változatlan az 1924 óta létező logó, de ami mögötte van, az teljesen más, mint amit az MG-től korábban megszoktunk

Teszt: MG4 Luxury – Very chinese

A kínai tulajdonba került MG teljesen más úton jár, mint ahonnan 1924-ben, Oxfordból elindult. A 4-es a márka első akkumulátoros villanyautója az újonnan fejlesztett MSP padlón.