Sokat használták ezt a sportos Mitsubishi Lancert, de még mindig jól tartja magát.
2007-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt az aktuális Lancer-széria, kezdetben csak szedánként, később praktikusabb, ötajtós kialakítással is. A megszokott japán autós egyszerűség jellemzi, kellően erős motorral, átlagos helykínálattal, néhány hiányossággal fűszerezve. A kétszázezret futott tesztautó még mindig jó bőrben van, de azért meglátszik rajta a használat.
A Mitsubishi Lancer karosszériája
A Mitsubishi Lancer fekete fényezésén több helyen karcok, apró festékhibák éktelenkednek, de nem rossz az összkép, bár az utólagos gyári extrának tűnő csomagtérspoiler talán kissé túlzás rá. Tágra nyílnak az ajtók, mély az üléspozíció, a vezetőnek marad elég lábhelye, nem lóg be a térbe a középkonzol. Az első ülések lapja kellően hosszú, jól jönne a deréktámasz. Az egyszerű kárpiton, a vezetőülés támlájának bal szélén kisujjkörömnyi lyuk tátong, a nem állítható középső kartámasz tetejének szövete is viseltes.
A műanyagok mind kopogósan kemények, nem is túl igényesek, az ajtóbehúzók karcosak. A bőrvolán fényes, kopásnyom viszont szinte nincs is rajta. A hátsó sorban átlagos a láb- és a fejtér, terebélyes a középső padlómerevítés. Hátul is van középső kartámasz, a vége két pohártartót rejt. Rakhelyből találunk eleget, igaz, a vezető környezetében kevés a kacattartó, és az ajtózsebek is szűkek. A nem hatalmas, 400 literes csomagtér fedele csak belülről vagy a kulcsról nyitható, a nyílás kicsi, a kárpit lehetne igényesebb, rakományrögzítők sincsenek. A kilátás minden irányban jó a Lancerből.
Motor, erőátvitel
Az 1,8 l-es, 140 LE-s, 176 Nm-es, 16 szelepes négyhengeres benzines alapjáraton teljesen néma, rezgéssel sem hívja fel magára a figyelmet. Menet közben zajos, főként az utólagos sportkipufogódobnak köszönhetően. Már 1500/perctől elviseli a terhelést, ereje 3000-tól jön meg, mi több dinamikát vártunk tőle. Ötgangos váltójának karja precíz kulisszában, finoman jár, könnyű a kapcsolás, a kuplung sem nehéz. Pedálrendje kiváló. A váltó áttételezése megfelelő, 110 km/óránál 3000/perc a fordulat
ötödikben. Vegyes üzemben 8 l/100 km körüli fogyasztással lehet számolni.
Vezetés, menettulajdonságok
A Mitsubishi Lancer három és negyed fordulatos kormánya pontos, középállásban sem érzéketlen, jó vele manőverezni, a rásegítés ereje is megfelelő. Az elöl McPherson-, hátul igényes, multilink futómű egész jól kezeli a kisebb és közepes úthibákat, a rugózás sem rossz, alapvetően sportos karakterű. Kanyarban stabilan fut, provokálva először orrtolás, majd enyhe farcsúszás következik; szépen kézben lehet tartani. A fék csak átlagos. Menet közben nem hallani kopásra utaló zajt, a beltér műanyagjai és kárpitelemei is csak nagy úthibánál szólalnak meg.
Mitsubishi Lancer műszaki adatai
Hengerűrtartalom [cm3]: 1798
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 140/103 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 176 (4250)
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8-8,5
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 11,1
Végsebesség [km/h]: 202
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]: 4570x1760x1490
Tengelytáv [mm]: 2635
Csomagtartó [l]: 400
Gumiméret: 205/60 R16
Előnyei
– Megfelelő helykínálat elöl-hátul
– Csendes alapjárat
– Pontos váltó
– Biztonságos menettulajdonságok
– Jó úthibakezelés
– Tartós mechanika
– Kilátás hátra
Hátrányai
− Olcsó műanyagok mindenütt
− Kemény kartámasz elöl
− Kopott üléshuzat
− Szűk csomagtérnyílás
− Igénytelen raktérkárpit
− Szűk ajtózsebek
− Viszonylag drága alkatrészek
A tesztautót a Gablini Használtautó Plusz biztosította.
Megjelent: Az Autó 2016/3.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!