A Volkswagen Golf R nem új, de a Golf általános frissítése rá is hatott.
Teljesítmény
Ebben a csapatban már nem lehet igazán nagyot dobni 300 lóerő alatt, ezt a Volkswagen is tudja. A friss Golf R-hez csak a megfelelő összetevőket kellett összeválogatni a konszern polcairól: a 2,0 l-es, közvetlen befecskendezéses és turbós benzines 300 helyett már 310 LE-s (5500–6500/perc), és hétfokozatú DSG robottal 400 (2000–5400/perc), hatsebességes kézi váltóval 380 Nm forgatónyomatékot küld a kuplungra, a 10 LE-s többletet nagyobb turbóval és átdolgozott befecskendezéssel érték el.
A hossz csak a lökhárítók formája miatt tér el néhány mm-rel a többi VII-es Golfétól (három- és ötajtós: 4263x1799x1465 mm, kombi: 4585x1799x1515 mm), a kerekek alapból 18 colosak, a külön pénzért mért Performance csomagban viszont 19-esek is lehetnek. Utóbbihoz oldalanként egy-egy kilóval könnyebb első féknyergek, acél-alumínium féktárcsák és a teljes kipufogórendszer tömegét 7 kilóval csökkentő Akrapovic-féle titán hátsó dob is tartozik, ráadásul a végsebesség is megnő 250-ről 270 km/h-ra.
Ez az autó valódi végsebessége – kézi és DSG váltóval is a hatodikban éri el –, így az egyébként 250-nél beavatkozó elektronikus korlátozás ebben az esetben azt jelenti, hogy lejtőn sem tud 270-nél gyorsabban menni a Golf. A gyorsulás váltótól függően 4,6 (DSG) vagy 5,1 s álló helyzetből 100 km/h-ra. Az R mindhárom Golf-karosszériával elérhető, kombival is, utóbbival kizárólag DSG-vel, de az alapból is 605 l-es – ülésdöntéssel 1620-ig bővíthető – csomagtartóval a jó hangú Akrapovic-kipufogóról le kell mondanunk, az csak a ferdehátúakhoz választható.
Felszereltség
Minden R-hez alapáras a teljesen LED-es világítás és a menetvezérlő kapcsoló R állása is: ezzel nem csak a gázreakció élesedik még az S üzemmódénál is hegyesebbre, az ESP is teljesen kikapcsol, és az összkerekes hajtáslánc reakcióideje is lerövidül. A lamellás kuplungos összkerékhajtás minden R-ben alapfelszerelés, léte a hétköznapokban is nagy segítség, de igazi tudását versenypályán mutatja meg: a kezelhetőségen és a köridőkön is nagyon érződik a hátsó hajtás segítsége.
Egy kör rajta
A Volkswagen Golf R – a német autópályák belső sávján kívül – zárt versenypályákon mozog a legotthonosabban. Vezetővel együtt 1,6 tonnát is meghaladó tömege ellenére nagyon agilisan mozgott a szűk pályán, saját kormányzottsága – R (Race) módban – teljesen kikapcsolt menetstabilizáló elektronikákkal is végig semleges maradt. A fék hatásfoka sem csökkent a megtett körök számával, pedig a vezetőcserék idejét – egy-egy percet – leszámítva folyamatosan nagy volt az igénybevétel. Aki tényleg szeretne pályázni is Golf R-jével, annak érdemes elgondolkodnia az üléscserén, mert hiába mutat jól a kizárólag az R modellekbe szerelt garnitúra, nagy sebességű kanyarokban nem tart eléggé.
A Volkswagen Golf R műszaki adatai (DSG váltóval)
Hámor I.
Megjelent: Az Autó 2017/5.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, így előfordulhat, hogy a benne szereplő egyes információk elavultak. Kérjük, hogy az olvasása során ezt vegye figyelembe!